Varumärkeskännedom
Lejonbröder Ljudbyrå
Vi är stolta över denna radiospot då den har en okomplicerad ton som är extremt "radioreklamig" men som ändå får många att sjunga med och till och med höja volymen. Extremt rakt på sak, tydlig och ärlig med att det faktiskt är reklam men trots att varumärket nämns 6 ggr på 30 sekunder sprider den glädje i musiken och framför varumärket på bästa sättet för att öka varumärkeskännedomen: Genom musik och en tydlig ljudprofil/ljudlogga.Därtill en röst som både sjunger och talar på ett glädjefyllt men autentiskt sätt som många kan relatera till.Vi tycker att radioreklam ska ge effekt och denna om någon har gjort sitt syfte: Att öka varumärkeskännedomen men också med en känsla som förmedlar känslan av vad annonsören vill förmedla.
Lejonbröder
- Grundare och producent: Joel Nyberg
- Grundare och producent: Max Malmquist
Offerta/Fortknox Marknadsplatsen
- Head of Marketing: Carolina Appelquist
- Marketing & Social Media Manager: Josefin Jerndahl
- VO och sångare: Rebecca Persson Westin