Kampanjnamn
Text to heartbeat
Byrå
Stendahls
Tävlingsbidrag
Beskrivning av spot
Studier visar att risken för trafikolyckor ökar fyrfaldigt om man använder mobilen under körning. Som ett försäkringsbolag med fokus på prevention arbetar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän för att förebygga olyckor innan de sker. Därför ger vi bilister på vägarna en livsviktig uppmaning att inte använda telefonen när de kör. I spoten hör vi tangentljudet av en telefon i en åkande bil. Ljudet minskar i frekvens och övergår till ett mer statiskt tryckande. Knappljuden övergår i pip från en hjärtmonitor.
Arbetsgrupp
Stendahls
- Client Director: Karin Hedberg
- Project Manager: Anna Lotto
- Creative Directors: Oliver Rogers
- Creative Director: Oscar Plasidius
- Copywriter: Oscar Livh
- Art Director: Josefin Fridlund
- Creative intern: Olivia Hallberg
- Creative intern: Jonas Galatius
Info
uppdragsgivare
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
Spotlängd