Jag handlar här
Mathem inhouse
Radiospotten är en del av en varumärkesbyggande kampanj, och togs fram för att nå moderna, stressade familjer och DINK's. Målgrupper som ofta är i farten och kanske inte kan ta sig tid framför TV:n och nås av reklamfilmen.Radiospotten är gjord med humor och igenkänning. Och precis som i TVC:n bygger den på att en karaktär passar på att handla på Mathem, på mer eller mindre oväntade platser och tider. I detta fall har en pappa hittat en liten lucka i vardagsstressen och försöker fylla varukorgen under lite egentid på toaletten. I spotten nynnar pappan med i Mathemlåten (eller plågan) för att få bra avsändarkoppling. Och det visar den senaste kampanjmätningen att vi lyckades med. Även på mätpunkter som Observation, liking och budskapsförståelse nådde vi höga siffror – all time high på flera. Och i “emotionella värden” sticker just humor ut med siffror högt över benchmark.
- Projektledning och Musik: Oscar Fogelström
- Produktion: SonIQ Sound As A Service
- Producent: Per-Erik Elgh
- Röster: Ole Ornered, Mira Boonstra, Dominique Pålsson-Wiklund
Arbetsgrupp Mathem
- Creative Director: Erik Weidenhielm
- Copywriter: Marcus Sjöberg
- Art Director: Christoffer Skogsmo
- Head of Brand: Linda Brockman
- Project Lead: Jennifer Åström